top of page

Garantiebeleid

Als je een artikel via Kyndly koopt, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik. Het kan echter gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent en je het artikel wilt retourneren of wilt aanmelden voor reparatie. Hier zijn bepaalde regels aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, kun je alle informatie en regels hierover op deze pagina lezen.

Fabrieksgarantie  
 

De fabrikant van je bestelde artikel kan fabrieksgarantie geven. Als een product binnen de garantieperiode defect raakt, heb je recht op reparatie of vervanging. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Het defecte product moet voldoen aan de garantievoorwaarden die de fabrikant heeft gesteld en moet op een normale manier gebruikt zijn.

 

De garantievoorwaarden verschillen per fabrikant. In de verpakking van je artikel vind je vaak een boekje met de voorwaarden voor fabrieksgarantie.

 

Je kunt altijd contact opnemen met de fabrikant als je hier vragen over hebt of gebruik wilt maken van de fabrieksgarantie. Wil je een artikel laten repareren? Start dan je reparatieaanvraag in ‘mijn account’.

 

Gaat het om een artikel dat is gekocht bij een partner? Neem dan contact op met de partner.

​

Let op: op sommige artikelen zit minder of geen fabrieksgarantie. Denk bijvoorbeeld aan 'verbruiksartikelen' zoals shampoo of luiers.

 

Wettelijke garantie
 

Is de fabrieksgarantieperiode verlopen of valt het defect niet (meer) binnen de fabrieksgarantie? Dan bestaat er nog de wettelijke garantie. Deze garantie houdt in dat het gekochte artikel moet voldoen aan wat is beloofd en wat je redelijkerwijs mocht verwachten. Hiervoor kun je de garantievoorwaarden van de fabrikant aanhouden. Ontdek je dat je artikel niet (meer) voldoet? Neem dan contact met ons op of met de partner als het om een artikel van een partner van Kyndly gaat. De wettelijke garantie geldt ook nadat de fabrieksgarantie is afgelopen.

 

Als het artikel tijdens de garantieperiode kapot gaat buiten jouw schuld om, kun je recht hebben op reparatie of vervanging van het artikel. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Of je hier recht op hebt, hangt af van jouw situatie. Hieronder staat wat je dan kunt doen.

 

Garantiebewijs  


Het garantiebewijs van je artikel is meestal de factuur of het aankoopbewijs. Deze vind je bij je bestelling in ‘mijn account’.

 

Een kapot artikel?

Geen onverwachte reparatiekosten  

Gaat het artikel tijdens de garantieperiode kapot, dan kun je recht hebben op reparatie of vervanging. Voor de reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Hieronder staat per situatie beschreven wat je kunt doen.

 

Binnen de retourtermijn  

Heb je een artikel besteld dat bij ontvangst al defect is en is de retourtermijn nog niet verstreken? Dan kun je dit kapotte artikel terugsturen en een nieuw artikel bestellen. Het terugsturen is altijd gratis, je hoeft geen retourlabel te printen, en op deze manier heb je het snelst een goed werkend artikel in huis.

 

Retour aanmelden
 

Je kunt altijd direct contact opnemen met onze klantenservice als je een defect artikel hebt ontvangen. Mocht je kosten verwachten of hebben gemaakt (bijvoorbeeld voor het terugsturen), neem dan contact met ons op.

 

Buiten de retourtermijn  


Artikel gekocht bij Kyndly

 

Start je reparatieaanvraag  


Of kijk bij het artikel in ‘mijn account’ en klik op ‘Start reparatieaanvraag’. Volg daarna het stappenplan.

 

Artikel gekocht bij een partner van Kyndly  

Neem contact op met de partner om de mogelijkheden te bespreken. Kom je er met de partner niet uit? Neem dan contact op met de klantenservice van Kyndly.

 

Tweedehands artikel  

Voor tweedehands artikelen kun je ook recht hebben op garantie. Zorg ervoor dat je het aankoopbewijs hebt. Heb je deze niet? Vraag deze dan op bij ons of bij de partner van Kyndly waar je het product hebt gekocht.

 

Vragen en problemen  
 

- Geen link ‘Reparatie starten’ zichtbaar?  


Zie je in 'mijn account' geen link 'Reparatie starten'? Dan is een reparatie voor dat artikel niet mogelijk. Kijk in 'mijn account' of retourneren nog mogelijk is. Is de retourtermijn voorbij? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder met een oplossing. Bij artikelen van partners van Kyndly is het niet mogelijk om een reparatie aan te melden via 'mijn account'. Neem in dat geval contact op met de partner.

​

- Is een verzendlabel printen nodig?

 

Om een artikel ter reparatie op te sturen hoef je geen verzendlabel of retourlabel uit te printen. Na het aanmelden van de reparatie ontvang je een stappenplan hoe je het artikel kunt opsturen.  

 

Garantieperiode verlopen  
 

Is de garantieperiode verlopen, is het product niet normaal gebruikt, of voldoet het niet aan de overige garantievoorwaarden? Dan kunnen we het product tegen betaling repareren, mits het nog te repareren is. We voeren de reparatie pas uit nadat jij hiervoor toestemming hebt gegeven, zodat je geen onverwachte kosten hebt. Voordat de reparatie wordt uitgevoerd, ontvang je eerst een schatting van de kosten. Je kunt dan kiezen:

 

- Laten repareren tegen betaling

- Terugsturen zonder reparatie (je betaalt dan de onderzoekskosten van €19,95)

- Reparateur aan huis, waarbij je na het onderzoek kunt beslissen geen reparatie te willen (je betaalt dan de onderzoekskosten van €80)

- Gratis recycling (niet bij alle artikelen mogelijk)

 

Duur en volgen van de reparatie bij Kyndly  

Een reparatie duurt doorgaans 20 werkdagen, maar we proberen altijd om sneller klaar te zijn. We sturen je bij elke stap een e-mail. Je kunt de reparatie ook volgen via ‘mijn Kyndly’. Als je artikel thuis wordt gerepareerd, lukt dit vaak dezelfde dag nog.

 

Valt een defect artikel niet binnen de garantie? Dan kan de reparatie wat langer duren. We gaan pas aan de slag nadat jij ons toestemming hebt gegeven, zodat je geen onverwachte reparatiekosten hebt.

bottom of page